Radius: Off
Radius:
km Set radius for geolocation
Search

Könyvelők naprakészsége, továbbképzésének fontossága

Könyvelők naprakészsége, továbbképzésének fontossága
Adótanácsadás KATA Könyvelés

A jogszabályok állandó változásban vannak Magyarországon. A könyvelésre vonatkozóak is. Ha egy könyvelőiroda nem veszi magának a fáradságot és nem áldoz százezreket pár havonta dolgozói képzésére, az bizony nem fog tudni minőségi munkát végezni.

Naprakész tudású könyvelő

Mivel ez azért nem általános jelenség – és akkor még finoman fogalmaztunk – igen nagy értéket képvisel a naprakész tudással bíró könyvelő. Valósággal vadászni kell rájuk, és ha megtaláltuk, körömszakadtáig ragaszkodjunk hozzájuk!

Szakmailag helytálló tudás

Vajon egy könyvelő képes helyesen értelmezni a jogi szakzsargonba burkolt jogszabály leírásokat, amelyek könyveléstechnika vonatkozásait be kell építenie a napi könyvelési gyakorlatába? Nem valószínű. Így azok a könyvelőirodák képesek minőségi szolgáltatást nyújtani, amelyek vagy alkalmaznak pénzügyi képzettségű jogászt, vagy rendszeresen konzultálnak, folyamatosan együttműködnek ilyen szakemberrel. Érdemes rákérdezni, mielőtt éves szerződéssel egy könyvelőirodához láncolnánk magunkat, ilyen iroda kezébe adnánk cégünk sorsát.

Emberi nyelv – a szakzsargon kerülése

Fontosnak tartjuk még, hogy egy könyvelő megtanuljon úgy beszélni, hogy az egy nem-könyvelő számára is érthető legyen. A múltkor egy jogász harmadik nekifutásra fel kellett szólítanom, hogy egy eldöntendő kérdésre vagy az igen-t adja válaszként, vagy a nem-et, semmilyen más szót nem használhat. De erre is csak egy 10 perces válasz született, amelyben pont ez a két szó nem szerepelt. Távoztam. Könnyen távozhat egy könyvelőtől is az ember üres kézzel, ha az illető nem veszi figyelembe a szakzsargon nem ismeretét. A legtöbben még a valuta és a deviza közti különbséget sem tudják, nem még a passzív időbeli elhatárolás mibenlétét, de akár csak a passzívák fogalmát. Valójában azonban mindenki jobban jár, ha a könyveltető és a könyvelő tisztán érti egymást.

Az, ha az ember néha pongyolán fogalmaz, még mindig jobb, mint a totális érthetetlenség. Akkor kell a terminus technicus-okat erőltetni, amikor a kollégák egymás közt beszélnek, vagy hatósági eljárásra kerül sor, hiszen ott úgyszintén szakemberek dolgoznak. Ha valaki nem érti tisztán, amit a könyvelője mond, kérdezzen rá, ha megint túl szakmai választ kap, akkor kérje meg, hogy fogalmazzon másképp. Nem neki kell, hogy kellemetlen legyen, amiért nem érti a szakzsargont. A könyvelőjének kell megtanulnia az emberi nyelvet.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket karakterrel jelöljük.

látogató számláló